Root Beer float


En sak jag kommer sakna med Amerikat är hur rakt på sak alla är. Om man inte tycker om något så säger man det, om man vill ha något på ett visst sätt så berättar man hur och om man gillar någon så informerar man personen om detta. Allt blir så mycket lättare då.


Idag var det free root beer float day på Sonic. Root Beer är en läsk (för er som inte visste det) och en Root Beer float är när man har glass i botten och häller Root Beer på (för er som inte visste det heller). Så Chandler, Ethan och jag åkte iaf upp till Sonic och hämtade upp varsin. Det var faktiskt mycket godare än det låter och jag kan tänka mej att det är ännu godare med en annan läsk.. Jag gillar egentligen inte Root Beer, tycker det smakar som Jenka tuggummin. Inte för att det är något fel på Jenka, det är bara en lite läskig smak på läsk (lägg märke till Gbg's humorn).

Annars idag har jag jobbat lite på min US history review som har 101 ord, uttryck, personer och händelser som man måste beskriva. Underbart! Insåg när jag satt och gjorde detta att jag i princip har läst/ögnat igenom hela vår historia bok denna terminen. Tilläggas ska att den är närapå 900 sidor tjock och stor som ett hus. Bara lite roligt att jämföra med hur det funkar där hemma och hur t ex Thomas typ fick oss igenom 10 kapitel i vår lilla spanskabok i hela nian.



Random bild från min överraskningsmiddag, visar samma hatt som mexikanarna tvingade på mej första gången vi "firade min födelsedag" på La Sierra också!

<3

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi drack Fanta floats och Cola floats på ett ställe på Avenyn när jag var ung...

När ska arbetet vara inlämnat?

Love you <3

2009-06-04 @ 07:06:44
Postat av: Linnéa

HAHA, den hatten är ju superskön och hade du varit mexikanare hade den ju varit den rätta =)

2009-06-04 @ 17:37:39
Postat av: Louise

Åh vilka fina korkskruvar!

2009-06-06 @ 21:44:59
Postat av: sterner

underbart fin ar du!

2009-06-07 @ 11:27:39
URL: http://stupidandshallow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0