En vecka senare


Morgonen på min födelsedag vaknade jag upp av sång. Det hade jag inte alls förväntat mej och det tog några minuter innan jag insåg varför det stod en hop med människor i min dörröppning klockan 6.55. När jag sedan urskiljde en röst som inte borde vart där alls så blev jag rätt fort ännu mer förvirrad än innan. Öppnade ena ögat och fick syn på pappa bakom Grandma Molly, Chandler och Carley. Tjena vad förvånad jag blev! Fick en stor kram och order om att sätta på datorn - mamma, Jeppe, Linnéa och Tina satt och väntade vid Skype. Fixade det, tog med mej datorn och gick ner och öppnade paket. Jag fick godis, godis, godis, godis, kokosbollar, en bok, ett par espadrillos, massa fina bilder, 2 armband, en shoppingdag med en stylist och mer godis. Yuuuummm!

I fotbollen hade vi en mycket härlig workout (not) som bestod av 1 mile springning, 100 yards crab walking, 100 yards bear crawling, 200 yards utfärdssteg (heter de så?) och sedan ytterligare en halv mile spring. Underbart! Mitt i allt står min pappa och tar kort och alla tjejer viskar om hur han ser ut som en moviestar. Haha.. Det blev inte bättre av att han hyrde en mustang cabbe som han kom till skolan i.

När jag kom in till US history lektionen hade en av mina kompisar byggt ett torn av böcker och satt en lång skylt till mej på tornet och ställt det på min bänk. På skylten stod det Lina nedåt och utskrivet åt sidan var L - ovely, I -s from Sweden, N - ice, A - wesome. Haha jättegulligt!

På lunchen bjöd min kompis Michealyn mej på en reese's!

I kören så hade massa av mina kompisar och min lärare gått ihop och samlat ihop pengar till ett halsband till mej! Eftersom vi skulle ha vår sista konsert för året på min födelsedag så hade de tänkt att de kunde ge mej en liten avskedspresent. De förklarade att jag fick ha på mej halsbandet på konserten (man får egentligen inte ha smycken på konserter) och det passade bara väldigt bra att det råkade vara min födelsedag. Halsbandet är silvrigt och hänget har formen av Texas fast med ett hjärta urskuret i mitten. När jag fick det sa min lärare "So that we'll always be in your heart and your heart will always be in Texas". Jag började gråta en skvätt, de är så mysiga! Har haft på mej halsbandet sen dess :)

Efter skolan bar det av hemåt och därifrån direkt till konserten. Pappa hälsade på kören och filmade och tog lite kort. När vi kom hem skulle vi ut på middag på La Sierra (stället där jag hade middag med the Jones family innan jag flyttat in hos dem). Chandler och Ethan åkte upp dit för att få ett bord och jag och pappa väntade hemma ett tag. När vi sedan kommer upp det är det dekorerat jättefint och massa av mina kompisar sitter och fnissar och gömmer sej bakom ett bord. Överraskad igen kan man ju säga att jag blev! Det roliga är att när jag hade middag där med the Joneses första gången så ljög de om att det var min födelsedag och jag fick en gratis sopopia och skönsång av ett gäng mexikaner.. Nu har jag två födelsedagsbilder uppsatta på deras vägg och jag har bara vart här i 9 månader haha! Hade en jättemysig kväll som avslutades med glass på Brahm's och att jag dog i min säng. Hujeda mej vad trött man blir av födelsedagar ibland. 



gräddtårta som pappa hade med sej ingredienser till och sedan fick hotellet att dekorera!


Aaron hade på sej sin "Lundberg" tröja speciellt för mej haha :)

Dum som jag är så tog jag inga mer bilder med min kamera, min padre har alla på sin. Så jag lägger upp fler när han skickat några!

<3

Kommentarer
Postat av: Louise

Oj, jag la också en lip bara av att läsa det din fröken sagt. Härligt att du hade en sådan fin dag och mysigt med pappa hos dig.

Snart är du hos oss igen och då vet jag två små tjejer som är redo att mysa!

2009-05-29 @ 08:51:51
Postat av: Mamma

Kan säga det sprutade tårar här med!

Va gulliga alla är!

Tack för fina skor och juicy top, bra valt!

Love you min pussgurka!

2009-05-29 @ 16:45:21
Postat av: Gabriella

Yaaayyyyy!!!! Ring mig idag så fort du kommer hem om du känner dig sugen.. :)

2009-05-29 @ 19:24:07
URL: http://gabriellaskriver.blogg.se/
Postat av: Linnéa

HAHA, jag tyckte minnsann det var lite gråtvänligt och antog att petra hade lipat när hon läste detta, HAHA.

Fan vad toppen du vewrkar ha haft det. Men snart är du hemma.

MOAHAHAAA ;)

2009-05-29 @ 20:52:00
Postat av: Daniel (på jobbet)

Någon måste ha skalat en lök här på kontoret, för mina ögon började också vattna sig...

Vilken härlig dag! Vilka härliga vänner!

2009-06-01 @ 10:26:00
Postat av: Joseph

[email protected]



Texas XD haha why?whyy? Florida rocks!

// hot guitar player



addddd

2010-09-01 @ 00:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0